piątek, 19 czerwca 2015

Oto Pled Zepchlim

Choć zespół jest nowy, to jednak jego repertuar powinien być znany każdemu miłośnikowi rocka. Muzycy wzięli bowiem na warsztat dorobek Led Zeppelin. 

- Moim marzeniem zawsze było zagrać ich kompozycje. Jednak nigdy nie spotkałem muzyków na tyle dobrych, aby byli w stanie sprostać temu zadaniu. Do teraz  – mówi Piotr "Wysol" Wysocki, perkusista toruńskiej Kobranocki. – Każdy kto próbował zmierzyć się z tym materiałem doskonale wie, że to najtrudniejsza muzyka rockowa na świecie. A nam udaje się ją wykonywać niemal tak, jak na płycie. Dźwięk w dźwięk. Gramy nawet te utwory, które były za trudne do odtworzenia przez muzyków Led Zeppelin i niezwykle rzadko rozbrzmiewały na ich koncertach. 

Pled Zepchlin, czyli Wiesław Kryszewsksi, Piotr Wysocki, Łukasz Panfilak, Bobo Ryszewski (Fot. Grzegorz Olkowski)

Poza Piotrem Wysockim w toruńskiej grupie o nazwie Pled Zepchlim znaleźli się także Bobo Ryszewski (wcześniej związany z MGM) na basie, weteran toruńskiej sceny Wiesław Kryszewski (m.in. Nocna Zmiana Bluesa, Open Blues, Eric Band)  na gitarze, a także grający na gitarze i śpiewający Łukasz Panfilak (kiedyś m.in. w St. Piggis). – Nasz wokalista jest również technicznym Kobranocki. Kiedyś przypadkowo usłyszałem jak gra. Zrobił na mnie ogromne wrażenie – opowiada Wysocki. – Chłopaki z mojego macierzystego zespołu nie mogli uwierzyć, że razem udało nam się osiągnąć takie brzmienie. 

Perkusista nigdy nie ukrywał swojej fascynacji Johnem Bonhamem z Led Zeppelin. – Jest moim ulubionym pałkerem od pierwszych sekund, gdy tylko go usłyszałem. Wzorowałem się na nim ze słuchu. Nie było wtedy przecież żadnych klipów, filmów... Odsłuchiwałem więc po raz kolejny 700 razy przegraną kasetę. Szaleństwo – wspominał w jednym z wywiadów na łamach „Nowości”. - Kolega miał plakat Zeppelinów, na którym było widać tylko prawą rękę Bonhama. Studiowałem miesiącami jak trzymał w niej perkusyjną pałkę. Inspirował mnie do tego, aby ćwiczyć grę na perkusji po 10-14 godzin dziennie. 

Warto wspomnieć, że Kryszewski z Ryszewskim już kilka lat temu grając razem sięgnęli po kompozycje rozsławione przez Led Zeppelin. W Polsce – poza grupą Riders – niewiele jest zespołów, które mają w swoim repertuarze kompozycje słynnego rockowego kwartetu. Toruńska grupa jest jedyną, która całkowicie oparła swój repertuar na twórczości brytyjskiej ikony rocka, która stworzyła podwaliny pod heavy metal.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...