wtorek, 4 stycznia 2011

Eric Band "Taksówka"

"Utwór powstał w Tczewie. Jego autorem jest Jacek K., starszy kolega Grzegorza Ciechowskiego, który wciągnął lidera Republiki w muzykę. To właśnie K. napisał muzykę i słowa do tego utworu. Wojtek Romanowski przerobił nieco tę piosenkę po swojemu. To jedna z najważniejszych kompozycji w jego repertuarze. Dlaczego? 
- Mój przyjaciel, który mieszka teraz w Gniewie podał Jackowi tzw. złoty strzał. Obaj byli sobie niezwykle bliscy. Piosenka opowiada o nocnej taksówce, którą poruszali się w tzw. trójkącie bermudzkim: Tczew, Malbork i Gniew w poszukiwaniu narkotyków – mówi Romanowski. – Kiedy nagrałem „Taksówkę” pojechałem z tym nagraniem do niego. Kiedy ją słuchaliśmy poczułem jak uchodzi z niego nagromadzone przez lata powietrze. Ten utwór zrobiłem właśnie dla niego."

Fragment roboczego rozdziału "Nocna taksówka" z mojej książki o 30 latach toruńskiego rocka. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...